My VVIP

..LIKE LA BLOG KITE..

BERSIH? Nonsense la~

Assalamu'alaikum w.b.t..

semua dok huru hara pasal kempen bersih kan sekarang ni? moh la faham fahamkan firman ALLAH S.W.T ni.. ;)

“Dan berpegang teguhlah kamu sekalian dengan tali Allah dan janganlah kamu sekalian berpecah belah, dan ingatlah nikmat Allah atas kamu semua ketika kamu bermusuh-musuhan maka Dia (Allah) menjinakkan antara hati-hati kamu maka kamu menjadi bersaudara sedangkan kamu diatas tepi jurang api neraka, maka Allah mendamaikan antara hati kamu. Demikianlah Allah menjelaskan ayat ayatnya agar kamu mendapat petunjuk." [Surah Ali Imran, Ayat 103]

kalau bersih tu bole mendatangkan kekacauan, lupakan je la.. duduk rumah layan hindustan sampai berbakul bakul hingus lagi bagus... tak gitu? ;)

kalau nak kerja lagi berfaedah, baca Terjemahan AL-Quranul Karim.. semoga kita sentiasa di landasan yang benar.. politik? pangkat? harta? wanita? DUNIAWI je semua tu.. masuk kubur nanti bukan bole bawak pon kan? ;)

terima kasih sebab sudi baca Tazkirah Makan Dalam daripada saya yang serba serbi kekurangan ilmunya.. ;)

4 comments:

saiazuan said...

btl2.. negara kita dah cukup aman.. jgn la nk huru harakan ngan demonstrasi bermodalkan BALAS DENDAM!!! takkan nk negara kita mcm indon, thai...

"mak kita kata kan, kita ada penyakit automatik"
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/movie-review-sekali-lagi.html

Abby Salvatore said...

abby setuju sgt2....xyah ar buang masa nak terikut benda2 xda pekdah cm tu..:)

niena shopping2u said...

ye..xyah join bersih..

(+.+)' <<-------- kesian dak nie

+_Miss.Jannah_+ said...

Zuan : dah pergi tengok ke? JELESNYAAA!!! nak gak tengok saheizy sam.. :D

Abby : yg buatnya bukan orang Islam-Melayu.. rajen sangat nak mengikut.. x faham :p

Kak Niena : alahaaaiii...ciannya akak..meh la pindah melaka.. ;)