My VVIP

..LIKE LA BLOG KITE..

Segmen Simple : My Wish~

Assalamu'alaikum w.b.t..

- sila KLIK ke header Encik Nasz ni kalau nak join -

satu petang yang damai.. sedang Miss J berjalan jalan..

PELEPOPPPP!!!!

Miss J : haduh!! nate gapo ni? mata terkebil kebil pandang objek yang telah membenjolkan kepala otak Miss J.. chait!! teko hape ni?? berani lu langgar taiko! meh wa langgar lu balik.. 

lalu digosok gosok teko itu sampai berkilat.. mana tau bole dapat Genie pulak kan?

- KEBABOM!!! -


Jonet the Jin : wakakakaka! hey manusia!! oleh kerana kau telah membebaskan aku.. maka aku kurniakan kau SATU hajat!

Miss J terpinga pinga kejap.. MIMPI ke ni? errr.. kena fikir betul betul nak apa ni.. :D

Miss J : aku nak jadi jutawan yang paling KAYA kat dunia ni! so aku bole beli macam macam! bole tak Jonet the Jin?

Jonet the Jin : kau mau kaya??????



Miss J : mana kayanya Jonet the Jin wey.. tak nampak nampak pon harta? kau TIPU eh?

Jonet the Jin : PEMALAS!! pergi la kerja kalau nak kaya sangat! ni la manusia, manjang nak jalan senang untuk mewah.. tak elok mintak mintak kat Jin/Syaitan, SYIRIK namanya.. jangan dikejarkan kemewahan dunia, sampai kau lupa bahawa ALLAH Maha Kaya lagi Maha Pemurah!

Miss J : aduhh!! terkena aku! ;)

sekadar peringatan :

“Syaitan itu menjanjikan kepada kamu kefakiran dan menyuruh kamu dengan kejahatan, tetapi Allah menjanjikan kamu dengan keampunan daripada-Nya, dan kelebihan dan Allah Maha Luas pengetahuan-Nya.” – (Surah al-Baqarah, ayat 268).

9 comments:

EiZaRaZiErYa said...

ahahaha...nice entry~ i like~ade humuor dan nasihat~ wink3 >_<

alif ismail said...

nice wish...!!!

tgk wish alif kat sini...



http://bloggeralif.blogspot.com/2011/06/segmen-simplemy-wish.html

missunguviolet said...

tudia ! wish terkena diri sendiri balik . hahhaa !
nice entry (:

jom tengok ungu punya pulak
http://unguvioletlovelifestory.blogspot.com/2011/06/segmen-simple-my-wish.html

s u a r a h e a R t y said...

sgah dr segmen Jin Teko :)

NasZ said...

bagus2..nasihat dan lawak..

jom terjah dan komen entry geng2 yang join segmen ni gak..huhu..

LIST SEGMEN SIMPLE : MY WISH ...

Zul Fattah said...

nice wish

sue perbs.. said...

hehe.. jin pun dh pndai bgi nasihat skrg ni.. singgah dri segmen yg same

PeRmAtA bIrU said...

yer..best!

normala_ali said...

baik nya jin bg nasihat.. :)