My VVIP

..LIKE LA BLOG KITE..

MULIA mengalahkan ALLAH?

Assalamu'alaikum w.b.t...

"kenapa aku tak cantik macam dia?"
"wah... comelnya dia.. mata cantik... muka bersih.."
"hensem giler bab* pulak mamat tu.. body pon tough! urghh~ apehal aku tak macam dia??"
"kenapa Allah ciptakan semua orang lain lain.. kenapa tak bagi semua orang lawa/hensem.. Tuhan tu tak adil!!"

DULU~ Miss J selalu mengeluh macam ni.. mana taknya.. seawal umur Miss J 5 tahun Miss J dah dihina.. sebab? Miss J ni sangat sangat la hitam legam dulu.. monyet, beruk, kopam, tuntung hangus, and whatsoever la gelaran yang Miss J dapat.. menangis? HARI HARI tau menangis? oh, cengengnya Miss J.. murah betol air mata Miss J dulu.. :)


"ALLAH itu cantik dan sukakan kecantikan.. bersyukurlah dengan apa yang ALLAH kurniakan.. kerana hanya ALLAH selayaknya mengadili nilai kecantikan kita.. pedulikan kata kata yang tajam seperti pedang, kerana manusia pasti menyembamkan wajahnya ke tanah dengan seperit perit kesakitan hanya disebabkan oleh LIDAHNYA.. bersabar, sesungguhnya ALLAH itu bersama kita.."


SEKARANG~ Miss J berpegang pada ayat keramat kat atas.. honestly, Miss J bersyukur dengan paras rupa Miss J.. walaupun tak cantik di mata manusia, gigi tak secantik Lisa Surihani as I am a Jongos, tak seputih Maya Karin, tak seanggun Dato' Siti Nurhaliza.. tapi one thing for sure, kesabaran dihina sepanjang lebih 10 tahun ni mematangkan Miss J.. yes, ALLAH is totally a very GOOD listener of mine.. HE never let me down, HE always by my side.. thank YOU ALLAH for creating an ugly duckling like me.. I am more tougher than before.. ;)


so untuk para para sakura yang selalu dihina, yang selalu merendah diri dengan fizikal anda.. pegang kata kata Miss J kat atas.. anda cantik, anda handsome just the way you are bak kata Bruno Mars.. be proud of yourself.. mungkin anda tak secun Selena Gomez, tak semacho Rain, tapi masih ada lagi keindahan/kelebihan pada diri anda semua.. perhatikan mata, kening, hidung.. mesti ada yang cemburu dengan mata anda yang bundar, kening yang semulajadi  terbentuk, hidung mancung terletak, dan sebagainya~ kan? pasti ada kelebihan di sebalik penciptaan anda.. dan yang penting, AKAL dan HATI kena bersih.. biar kita disayangi kerana AGAMA yang tinggi, bukan dikipas dengan pengampu yang bertopengkan syaitoonn...


p/s : ramai je kawan kawan Miss J yang tak hadsome/cun.. tapi peminat berlambak tak ingat dunia.. sebab?? akhlak diorang.. :)

3 comments:

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

kecantikan tu bukan untuk dinilai pada paras rupa saja.. =)

+_Miss.Jannah_+ said...

iye..betul tu iqbal :)

cheekboomdato'murad said...

cantek luaran kn xkekal..
cantek dalaman yg akan kekal ;)
sume ciptaan Allah cantek..
lau sape kate xcantek,mkne nye die hina ciptaan Allah..am i ryte Miss J ??