My VVIP

..LIKE LA BLOG KITE..

||_+_untitled_+_||

kdg2 aku tetanye2....
knape kite perlu ikat kesetiaan pd sumone yg blom tentu lg jd milik kite..
knape mesti nak berikan kejujuran 100% kpd sumone tu?
knape nak percayakan setiap kate2 sumone tu?
knape harus diutamakan sumone yg hatinye mungkin mudah berubah2?
n knape nak kene frust menonggeng bile x ditakdirkan bersame sumone tu?
knape knape knape dan knape ni la yg aku or sape2 kat luar sane pon x leh nak bg jawapan yg tepat...

ade yg ckp..sume tu training ke arah hubungan yg mantap sblm ke tahap yg seterusnye..
btol...aku sokong pendapat org tu...
tp...knape still ade yg putus tgh jalan lps bertahun2 bercinta?
knape ade yg berubah hati lepas luahkan rasa syg yg kononnye chenta separuh mati?
knape perlu ada yg dilukai dan melukai?

mmg..mcm yg aku penah ckp kat org..
PERFECTION COMES FROM MISTAKES..
manusia x lari dr kesilapan..
n kesilapan tu la yg bukak mata kite utk sumthing yg kite panggil..
PERUBAHAN...
kan? ;)

hmm..maybe aku ni tgh mengalami gangguan emosi..
mungkin jugak aku sgt fobia dgn..
KOMITMEN..
yes..
komitmen utk mencintai dan dicintai..
sbb?
sbb aku fobia...sgt2 fobia..
sampaikan aku x boleh nak bukak hati aku ke arah tu..

tp aneh...
tiap kali kwn2 aku ade mslh chenta ni..
alhamdulillah...
sume jalan yg aku berikan tu menjadi..
tp....bile tang aku je...
satu pon x jadi...
knape?
padahal aku penah mengalami bende2 yg dorg tgh alami..
mungkin betol lg ckp org...
KITA AKAN DIPERTEMUKAN DGN INSAN YG SALAH SBLM KITE BERTEMU DGN INSAN YG TEPAT..

tp...
utk kes aku ni..
hati tu nak tebukak ke arah percubaan komitmen yg baru..
tp...akal ni kuat btol tembok die..
sampai byk org aku tolak..
sbb aku x mampu nak jd yg terbaik..
walaupon aku tau aku ni jenis yg akan bg yg terbaik utk org yg aku syg..
mungkin lg..
sbb usaha2 aku sblm ni x dihargai..
so aku jd malas nak usaha jd yg terbaik lg..
bkn setakat malas lg...
sgt2 takot!
takot utk dilayan mcm hampeh lagi..
haha..teroknye la fobia aku ni!

maybe...
aku kene ikot cara mak ayah aku je dlm hal2 ni..
1st pinangan yg masuk utk aku..
tu la suami aku..

tp..........
x nak la mcm tu!
maunye yg dtg tu duda anak 10 ke..
duda terdesak ke ape ke..
kaki kikis...
pemalas...
kaki judi..
kaki pompuan..
sume kaki2 la die ade...
nak mampos??
zmn skrg bkn mcm zmn dulu..

haha..mabok la ckp natang ni..
tp lega cket...
aku dpt luahkan ape yg tersirat lam otak aku ni..
sekurang2nye..
bende2 bodoh ni leh g main jauh2 dr otak aku.. ;)
kalo x..
dorg dok menyemak je lam kepala ni..
leh migrain dibuatnye ;p

mane x nye..
sbenanye aku pening nak carik jln keluar sbb mak aku asyik bising2 psl kawen2 kat aku ni..
hadohhhaiii...
abg2 aku yg umo 26 ngn 24 tu x nak lak die suh kawen..
tetibe lak aku yg jd mangsa!
haha.
susahnye jd sorg je anak pompuan ni..
ni bukan aku yg desperate ni..
ni mak aku yg dah gian nak bermenantu ni..haha
x baik la aku kutuk mak aku ;p
ish mulot ni..
nakal btol!
hahaha.

ok..
later ;)
puas ati dpt menconteng!

No comments: