My VVIP

..LIKE LA BLOG KITE..

||_+_populariti vs niat_+_||

harini aku abiskan mase aku dengan BW.. atau lebih dikenali sebagai blog-walking.. ewaaahh.. bunyik macam tengah bersenam je kan.. untung la kalau BW je boleh kuruskan peha yang gemok ni.. haha, kidding! ceh, bukan main lebar senyum korang tengok aku mengata diri aku eh? its okay.. sebab aku sendiri pon nak tegelak tengok ayat  aku yang ntah ape ape ni ntah.. ;p

honestly.. aku nak tanye.. ape niat kite berblog? x payah jawab.. simpan dalam hati.. sebab aku rase jawapan yang aku nak bagi ni pon same dengan jawapan korang.. KALAU aku.. dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim... aku berblog untuk meluahkan segala suka dan duka, asam garam hidup aku kat sini.. sebab aku bukan la jenis yang suke mengadu sane sini.. kadang kadang.. bukan sume orang ade mase nak mendengar luahan hati kite.. maka..... aku dengan rendah dirinye mencoretkan segala galanya ke blog.. itu jawapan utama kan? betol kan? :)

dan sejujurnya.. aku tak harapkan ape ape balasan dari followers.. sebab kebanyakan followers aku terdiri daripada kawan kawan aku.. ye la.. macam certain bloggers yang aku usha blog dorang.. cerita manjang nak mintak komen je kan.. x elok la macam tu kawan.. sebab kite sendiri pon takde mase nak komen sangat entri orang.. why should we expect people to leave their comments? kan? kite menconteng ni saje suke suke je.. untuk kepuasan diri.. kenape perlu dikejarkan sangat komen tu? 

ish.. lain betol la cara blogging sekarang.. dulu takde pulak budaya mengejar followers ni.. sumenye just for fun.. tapi sekarang ni... ntah la.. masing masing nak jadi yang best.. dulu mane ade istilah otai otai.. dulu fair and square.. sume bloggers same je.. yang membezakannya.. thoughts and creativity.. thoughts build up the mind, and attraction do comes from the creativity.. dua komponen ni la yg menaikkan bloggers ni sume.. so.. ade ke timbul isu otai, motai dan potai ni? takkan pernah ade okay? just korang je yang gila sangat bagi titles tu sume.. 

(monolog dalaman readers)

eceh, kau ni sape nak cakap lebih lebih jannah? kau pon baru setahun jagung, sedap mulot je mengata kitorang yang up ni.. tengok blog kau la wey.. takde la bagus sangat.. isik pon kureng lagi.. nampak beno nipunye bak kate usop wilcha..

(hujah backup)

memang, aku budak baru.. blog aku mentah.. childish.. isi hampeh.. tapi.. tak semestinya ootak aku kosong.. aku memang baru signing up for this blog.. tapi tak bermakna aku tak pernah mengusha blog orang lain.. aku dari dulu suke membaca blog orang.. tapii.. aku takde favourite quotes pon.. sebab aku bace ape yang aku minat je.. name blogger tu sume ke laut.. sebab siapa penulisnye tak penting.. yang penting ape yang cuba die sampaikan.. kan? 

ini tak.. mane mane yang aku bace.. sumenye pasal macam mane nak tarik followers pegi blog kite.. come on la.. saye menulis untuk kepuasan saye.. bukan sebab gile followers.. isi anda sume mantap, saye respect itu.. tapi saye x berkenan la budaya blogging sekarang.. eh jangan maraahhh... ini blog saye.. my thoughts, my points.. bole condemn dekat komen jika anda mau.. saye akan balas dengan sebaik mungkin.. feel free for it guys.. balik pasal budaya blogging yang aku menyampah tengok tu.. iklan blog sane sini.. dunia blogging ni dah macam pasar malam.. lelong sane sini.. see?? ini bukti mengejar populariti, bukan untuk suatu perkongsian.. cukup jelas bukan? so untuk kawan kawan saye yang membace ni.. kite kat sini nak kongsi kongsi kan? bukan nak kejar glamour right? keep rocking guys :D

p/s : sharing is caring, not expecting the rise of your popularity :D

1 comment:

lady kina said...

sme laa kte......(^_^)